Friday, October 29, 2021

Jak przebiegały dotychczasowe prace partnerstwa. Wirtualne C1 w Polsce. Narzędzia WEB 2.0 i eTwinning.

Pierwsze trzy miesiące poświeciliśmy na budowanie grup projektu w szkołach partnerskich , wdrożenie uczestników do  projektu eTwinning i uczenie się współpracy online.

Odbyły się telekonferencje dla nauczycieli oraz warsztaty etwinning. Wiosną 2021 okazało się, że pierwsze LTTA  w Polsce ze względu na pandemię covid musimy przeprowadzić wirtualnie.

Spotkanie przebiegało następująco:

DZIEŃ 1

Poniedziałek 10 maja

15.00 -16.30 Pierwsze spotkanie online – warsztaty na Google Meet.

Plan spotkania:

- Powitanie uczniów i nauczycieli

- Wizyta w szkole goszczącej - prezentacja o szkole, mieście i regionie.

- nauka języka polskiego - ćwiczenie wordwall

16.45 - 17.45

- Uczniowie zalogowali się do eTwinningu, pisali na forum (pozdrowienia w krajach partnerskich

języki), czat z nowymi kolegami

DZIEŃ 2

Wtorek 11 maja

15.00 -16.30 Drugie warsztaty online - spotkanie na Google Meet

Plan spotkania:

- Prezentacja o Polsce autorstwa polskich uczniów

-krótki wywiad z polskimi studentami (z Hiszpanii)

Pytania:

1. Czy w Polsce są jakieś ważne uroczystości lub festiwale? Który jest twój

ulubiony?

2. Kto jest najbardziej znanym Polakiem i dlaczego?

- quizy dla wszystkich uczestników o Polsce - Quizlet, Quizziz

- nauka jak przesyłać materiały, konfigurować i zarządzać stronami eTwinning.

16.45 - 18.00

- Ćwiczenie zespołowe - przesyłanie do Twinspace materiałów dotyczących szkoły,

kraju, regionu. Przygotuj się - zapisz na swoich komputerach kilka tekstów, zdjęć,

linki youtube .

DZIEŃ 3

Środa 12 maja Trzecie warsztaty online - spotkanie na Google Meet.

15.00 - 16.00

Plan spotkania:

- tutorial jak założyć bloga (Blogger). Przykłady blogów.

16.15-17.45

- Ćwiczenie zespołowe - uczniowie pracowali w grupach, współpracowali przy tworzeniu bloga

o swojej szkole, kraju, regionie: dodaj teksty i zdjęcia.

DZIEŃ 4

Czwartek 13 maja

15.00 - 16.30 Czwarte warsztaty online

Plan spotkania:

- tutorial jak stworzyć prezentację w Canva

- warsztaty cyfrowe: wspólne projektowanie prezentacji na https://www.canva.com/

Temat: Kraje partnerskie - znane obiekty, duże miasta, krajobrazy, pory roku/pogoda, tradycje, sławni ludzie

16.45 -18.00

- Flipped classroom. Uczniowie przeprowadzili własne badania i odkrywali narzędzia cyfrowe. Przygotowali jedną

pracę z wybranym, ulubionym narzędziem (w małych grupach lub indywidualnie):

- tworzenie gier typu wordwall https://wordwall.net/

- puzzle www.jigsawplanet.com/ (pozdrowienia w językach partnerów, stolice krajów partnerskich, zdjęcia znanych miejsc itp.),

- popple o Polsce www.poplet.com

DZIEŃ 5

piątek 14 maja

15:30 - 16.30 Piąte warsztaty online

- Prezentacja pracy zespołowej w serwisach Canva i Blogger

16.45 - 18.00

- warsztaty cyfrowe na eTwinning

- logowanie do twinspace

- zamieszczanie linków do prac na tablicy, prac popple, układanek i gier słownych w 

otwartej twinspace

- granie w gry przygotowane przez partnerów, komentowanie i wysyłanie wiadomości w twinspace

czat i forum o wykonanej pracy

- Uczniowie wysłali zdjęcia na twispace.

- evaluacja na forum twinspace


Warsztaty z nowych technologii, jak również warsztaty eTwinning, przeprowadziła zgodnie z planem, Iwona Zalewska - Lech, koordynator z Polski.

Mimo, że zrealizowane online, merytorycznie, jak i pod względem kulturowym było to dla wszystkich ciekawe i satysfakcjonujące spotkanie.

Po  jego zakończeniu partnerzy współpracowali w grupie mailowej i na eTwinning.

Koordynator z Polski założyła blog informacyjny w języku polskim, projekt eTwinning, grupę mailową. Instruowała i wspierała kolejne dołączające osoby. W pełni zaplanowała i przygotowała merytorycznie i technicznie spotkanie C1.

W szkole powstała tablica i gazetka projektu, informacje o projekcie opublikowano na stronie www szkoły oraz w lokalnej prasie.

Koordynator z Polski wraz z partnerami opracowała plan działań online . Odbyła się wspólna telekonferencja. Obecnie partnerzy powiększają liczbę członków twinspace.

Wszyscy partnerzy przygotowują się także do podróży i udziału w C2 w Grecji. 

Uczniowie byli aktywni i faktycznie zaangażowani w planowanie i kontrolowanie procesu uczenia się; robili zdjęcia i filmiki podczas swojej swojej pracy, które zostały zaprezentowane w filmie podsumowującym C1 i na wspólnej tablicy twinspace. Polscy uczniowie przygotowali szczegółową prezentację o sobie, polskiej szkole, regionie, miejscowości i obyczajach.

Każdy uczestnik współpracował w projekcie TWINSPACE.

Uczniowie nauczyli się korzystać z Bloggera, Canva , Popplet, Jigsawplanet, quizlet, quizziz i Wordwall. Duża liczba uczniów szkół partnerskich spotykała się i pracowała online.

No comments:

Post a Comment