Pierwsze trzy miesiące poświeciliśmy na budowanie grup projektu w szkołach partnerskich , wdrożenie uczestników do projektu eTwinning i uczenie się współpracy online.
Odbyły się telekonferencje dla nauczycieli oraz warsztaty etwinning. Wiosną 2021 okazało się, że pierwsze LTTA w Polsce ze względu na pandemię covid musimy przeprowadzić wirtualnie.
Spotkanie przebiegało następująco:
DZIEŃ 1
Poniedziałek 10 maja
15.00 -16.30 Pierwsze spotkanie online – warsztaty na Google Meet.
Plan spotkania:
- Powitanie uczniów i nauczycieli
- Wizyta w szkole goszczącej - prezentacja o szkole, mieście i regionie.
- nauka języka polskiego - ćwiczenie wordwall
16.45 - 17.45
- Uczniowie zalogowali się do eTwinningu, pisali na forum (pozdrowienia w krajach partnerskich
języki), czat z nowymi kolegami
DZIEŃ 2
Wtorek 11 maja
15.00 -16.30 Drugie warsztaty online - spotkanie na Google Meet
Plan spotkania:
- Prezentacja o Polsce autorstwa polskich uczniów
-krótki wywiad z polskimi studentami (z Hiszpanii)
Pytania:
1. Czy w Polsce są jakieś ważne uroczystości lub festiwale? Który jest twój
ulubiony?
2. Kto jest najbardziej znanym Polakiem i dlaczego?
- quizy dla wszystkich uczestników o Polsce - Quizlet, Quizziz
- nauka jak przesyłać materiały, konfigurować i zarządzać stronami eTwinning.
16.45 - 18.00
- Ćwiczenie zespołowe - przesyłanie do Twinspace materiałów dotyczących szkoły,
kraju, regionu. Przygotuj się - zapisz na swoich komputerach kilka tekstów, zdjęć,
linki youtube .
DZIEŃ 3
Środa 12 maja Trzecie warsztaty online - spotkanie na Google Meet.
15.00 - 16.00
Plan spotkania:
- tutorial jak założyć bloga (Blogger). Przykłady blogów.
16.15-17.45
- Ćwiczenie zespołowe - uczniowie pracowali w grupach, współpracowali przy tworzeniu bloga
o swojej szkole, kraju, regionie: dodaj teksty i zdjęcia.
DZIEŃ 4
Czwartek 13 maja
15.00 - 16.30 Czwarte warsztaty online
Plan spotkania:
- tutorial jak stworzyć prezentację w Canva
- warsztaty cyfrowe: wspólne projektowanie prezentacji na https://www.canva.com/
Temat: Kraje partnerskie - znane obiekty, duże miasta, krajobrazy, pory roku/pogoda, tradycje, sławni ludzie
16.45 -18.00
- Flipped classroom. Uczniowie przeprowadzili własne badania i odkrywali narzędzia cyfrowe. Przygotowali jedną
pracę z wybranym, ulubionym narzędziem (w małych grupach lub indywidualnie):
- tworzenie gier typu wordwall https://wordwall.net/
- puzzle www.jigsawplanet.com/ (pozdrowienia w językach partnerów, stolice krajów partnerskich, zdjęcia znanych miejsc itp.),
- popple o Polsce www.poplet.com
DZIEŃ 5
piątek 14 maja
15:30 - 16.30 Piąte warsztaty online
- Prezentacja pracy zespołowej w serwisach Canva i Blogger
16.45 - 18.00
- warsztaty cyfrowe na eTwinning
- logowanie do twinspace
- zamieszczanie linków do prac na tablicy, prac popple, układanek i gier słownych w
otwartej twinspace
- granie w gry przygotowane przez partnerów, komentowanie i wysyłanie wiadomości w twinspace
czat i forum o wykonanej pracy
- Uczniowie wysłali zdjęcia na twispace.
- evaluacja na forum twinspace
Warsztaty z nowych technologii, jak również warsztaty eTwinning, przeprowadziła zgodnie z planem, Iwona Zalewska - Lech, koordynator z Polski.
Mimo, że zrealizowane online, merytorycznie, jak i pod względem kulturowym było to dla wszystkich ciekawe i satysfakcjonujące spotkanie.
Po jego zakończeniu partnerzy współpracowali w grupie mailowej i na eTwinning.
Koordynator z Polski założyła blog informacyjny w języku polskim, projekt eTwinning, grupę mailową. Instruowała i wspierała kolejne dołączające osoby. W pełni zaplanowała i przygotowała merytorycznie i technicznie spotkanie C1.
W szkole powstała tablica i gazetka projektu, informacje o projekcie opublikowano na stronie www szkoły oraz w lokalnej prasie.
Koordynator z Polski wraz z partnerami opracowała plan działań online . Odbyła się wspólna telekonferencja. Obecnie partnerzy powiększają liczbę członków twinspace.
Wszyscy partnerzy przygotowują się także do podróży i udziału w C2 w Grecji.
Uczniowie byli aktywni i faktycznie zaangażowani w planowanie i kontrolowanie procesu uczenia się; robili zdjęcia i filmiki podczas swojej swojej pracy, które zostały zaprezentowane w filmie podsumowującym C1 i na wspólnej tablicy twinspace. Polscy uczniowie przygotowali szczegółową prezentację o sobie, polskiej szkole, regionie, miejscowości i obyczajach.
Każdy uczestnik współpracował w projekcie TWINSPACE.
Uczniowie nauczyli się korzystać z Bloggera, Canva , Popplet, Jigsawplanet, quizlet, quizziz i Wordwall. Duża liczba uczniów szkół partnerskich spotykała się i pracowała online.
No comments:
Post a Comment